Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Hurricane / Southside 2010
Regular
Van Hannover
Groep:
Gebruikers
Line Up tot nu: Archive Beatsteaks Bigelf Boys Noize Deichkind Dendemann Does It Offend You, Yeah? Donots Dropkick Murphys Element Of Crime Enter Shikari Faithless Florence and the Machine Frittenbude Horse the Band Hot Water Music Ignite Jack Johnson Jennifer Rostock K's Choice Katzenjammer La Roux LaBrassBanda LCD Soundsystem Madsen Mando Diao Massive Attack Moneybrother Phoenix Porcupine Tree Revolverheld Shout Out Louds Skunk Anansie Stone Temple Pilots The Gaslight Anthem The Prodigy The Strokes The Temper Trap The XX Two Door Cinema Club White Lies

120¤, 4 uur met de trein vanaf Amsterdam (dus anderthalf of zo van Groningen)

Gepost op: 12/02/2010 16:52

Re: Hurricane / Southside 2010
ForumFreak
Groep:
Gebruikers
Ja, nice nice nice. Mensen optrommelen!

Gepost op: 13/02/2010 1:25

Frequents frequently
Van Bergen op Zoom
Groep:
Gebruikers
Ik moet The Strokes zien dus ik ben denk ik wel van de partij.

Gepost op: 14/02/2010 15:02

Frequents frequently
Van Groningen
Groep:
Gebruikers
Ik ben er nog nooit geweest maar zag net de lineup en het lijkt me wel wat en ga me er maar eens in verdiepen :P

Gepost op: 15/02/2010 10:42

Junior Member
Van 'n Ham
Groep:
Gebruikers
Erg vette line-up!! iemand ervaring met dit festival???

Gepost op: 11/03/2010 18:44

Regular
Van Hannover
Groep:
Gebruikers
Ben er de afgelopen 5 jaar geweest en raad het dus aan. Wat precies wil je weten?

Gepost op: 12/03/2010 11:57

Junior Member
Van 'n Ham
Groep:
Gebruikers
Bedankt voor je reactie Squig! Het zou leuk zijn als je me iets kunt vertellen over:
(1) het aantal en soort (tent/openlucht) podia
(2) programma.. is het mogelijk om veel te zien v/h programma?
(3) de camping
(4) het eten
(5) de sfeer!
heb ervaring met pinkpop,lowlands en sziget.. wellicht kun je dit als vergelijkingsmateriaal nemen?..
Bedankt alvast!

Gepost op: 12/03/2010 12:29

Junior Member
Van 'n Ham
Groep:
Gebruikers
oh.. en nog iets:P.. raakt het festival (snel) uitverkocht? wann kun je het beste kaarten halen?
THNX

Gepost op: 12/03/2010 12:34

Frequents frequently
Groep:
Gebruikers
Wow, wat een line-up.
En zo dicht bij Groningen..

:p als Graspop niet snel met nieuwe (en goede) namen komt ben ik keihard aanwezig.

The Prodigy, Dropkick Murphys, Zebrahead, Enter Shikari, Billy Talent.. nice.

Gepost op: 12/03/2010 12:39

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
Quote:

Jordiv schreef:
Bedankt voor je reactie Squig! Het zou leuk zijn als je me iets kunt vertellen over:
(1) het aantal en soort (tent/openlucht) podia
(2) programma.. is het mogelijk om veel te zien v/h programma?
(3) de camping
(4) het eten
(5) de sfeer!
heb ervaring met pinkpop,lowlands en sziget.. wellicht kun je dit als vergelijkingsmateriaal nemen?..
Bedankt alvast!

1) Er zijn 2 grote openlucht podia en 1 tent. de 2 openlucht podia wisselen elkaar af en lopen in elkaar over. in de tent staan veel kleine namen.
2) zie 1

3) Er zijn gewoon grote velden die dienen als camping, het gaat er echter anders aan toe dan bij een pinkpop of rock werchter. het is wellicht een beetje te vergelijken met lowlands. Maar duitsers blijven vaak tot heel laat op de camping, denk dan echt tot een uur of 8 ofzo. dus als het programma al in volle gang is.
je loopt wel zo van de camping naar het festival. het is echt enkele minuutjes.

4) Het eten op het festivalterrein is er erg goed denk dan van Chinees(geen mister Long, maar een echte lekkere) tot poffertjes. Zoals ik zei kan je zelf eten meenemen voor op de camping en je mag ook eten en drinken het terrein opnemen. wel alles in pakken, geen petflessen/blik/glas.

5) De sfeer is er erg goed, ik vind dat er relatief gezien erg weinig nederlanders komen maar zo een vervelend volk zijn die duitsers niet.
2 jaar geleden met het EK werd er op de camping voetbal uitgezonden, dat was erg leuk en goed voor het samenhorigheidsgevoel.
Schade Holland alles ist vorbei hoort erbij

Gepost op: 12/03/2010 13:16

Regular
Van Hannover
Groep:
Gebruikers
Eigenlijk kan ik mij gewoon bij Alexleden aansluiten. Even iets over Duitse festivals in het algemeen en de sfeer erop in het bijzonder (ik ben Duitser en nog nooit op een Nederlandse festival geweest, wel twee a drie keer per maand op een concert geweest toen ik drie jaar in Amsterdam woonde, en veel berichten van nederlanders die op Duitse festivals zijn geweest en andersom):

Een Duitse publiek is heel anders bij concerten dan een Nederlandse, en bij festivals is dat dan nog extremer. Zoals al werd geschreven, het camping is heel belangrijk voor Duitsers bij festivals, Der Zeltplatz ist der Headliner = de camping is de headliner/het belangrijkste aan het festival). Electronische muziek is veel populairer in Nederland, in Duitsland zijn andere genres ook heel belangrijk (een avond in de disco waar Ska en Punk wordt gespeeld kan well populairer zijn dan een waar techno wordt gedraait, bvb).
Dat betekend ten eerste dat de campings op Duitse festivals vroeger opengaan: Bij Hurricane is dat officieel Donderdag middag (hoewel de eerste bands er pas vrijdag avon gaan spelen), bij andere festivals zoals Wacken en Rock am Ring komen mensen er tot een week van tevoren alleen om rond hun tenten te zitten, bier te drinken en andere mensen te leren kennen. Om een goede plek voor je tent te vinden is dus wat moelijker als je pas vrijdag komt, zeker in een grotere groep.
Aan de andere kant mag op de campings meer, en er gebeurt veel meer dan alleen mensen te hebben die daar slapen. Je mag onbeperkt bier en andere alkohol meenemen (bij Hurricane mogen alleen geen glasflessen, en op blikken is er in Duitsland 25 cent statiegeld, dus lekker in nederland kopen. Wodka krijg je in een Duitse supermarkt echter vanaf 5¤, Korn (iets Genever achtig) zelf voor minder. Van zo goedkope spul zal je wel hoofdpein krijgen de volgende morgen, nouja. Je kan bij Hurricane op de camping ook een halfe liter beck's kunnen kopen, gekoeld, voor 1¤ per blik, dit is dus wel een verschil met Nederland. Bij de podia zelfs is het wat duurer, en de Duitsers drinken daar zeker veel minder dan de gewone Nederlander. Aan de andere kant groeit ook niemand zijn halfvole bierglas langs iedereen, dat is iets wat mij echt tegenliep bij Nederlandse publieken. Zou je in Duitsland bijna nooit zien.
Je mag tetrapacks meenemen naar de podia, dus het best is om welke met sap te kopen, daar iets van weg te drinken en het dan met wodka ofzo te mixen. Daar kan je dan een soort tas van maken met Duct-tape, maar dat zie je dan wel.

Het publiek is dus meer op rockkoncerten geconcentreerd en wat minder op electroacts, sommige nederlanders vonden van de sfeer bij concerten dus nix, maar als je dronken genoeg bent valt dat zeker niet minder. Op de camping is ook een 24-uur discotent waar ze rock (!) draaien, als je daar in de buurt campt is het slapen dus niet zu goied, maar over het algemeent hebben dan veel Duitsers ook hun eigen stereo's erbij. Op Hurricane is het nog oke, omdat je geen generatoren mag meenemen, dat is bij WOA en RaR zeker nog veel extremer, alkohol hulpt daar wel.
Weed is er wel te hebben en je kan het wel roken, maar als je met de auto komt en de politie jouw kontrolleert (met een NL kenteken is de waarschijnlijkheid wel groter) heb je wel een probleem, vooral als je te veel meehebt.misschien zoe het wat makkelijker zijn om je buren te vragen af je een deel van hun jointje mag hebben, is zeker veel minder risiko.

Het publiek is wel internationaal, veel Engelsen en Scandinaviers, maar ik heb er ook al Amerikanen en Brazilianers ontmoet. De Duitsers praten dus wat minder goed Engels dan Nederlanders, maar na 2 bier probbeert wel iederen om zijn Engels aan jouw te oefenen, een probleem zou dat dus eigenlijk niet zijn.

Ik raad het iedereen wel aan om een keer naar en festival naar Duitsland te gaan en te kijken af de sfeer leuk is voor jouw of niet. Het is wel goed om zich bewust er van te zijn dat ze anders is dan in Benelux.

Kwa uitverkoop: ik zal dat hier wel laten weten, maar de laatste jaren was het pas een enkele weken voor het festival zelf uitverkocht. Niet zo erg als in NL dus.

Hoop dat dit nuttig is voor jouw, en excuuses voor mijn Nederlands.

Gepost op: 12/03/2010 15:37

Junior Member
Van 'n Ham
Groep:
Gebruikers
TOP bedankt voor jullie uitgebreide reactie =) daar kan ik wel wat mee! ik zal het ff in de groep gooien bij mn kameraden! naar mijn mening klinkt het erg goed.. zelf heb ik ook weinig met techno, dus dat lijkt me geen probleem...
Muzikale Groet!!

Gepost op: 12/03/2010 17:07

Frequents frequently
Groep:
Gebruikers
Same.
Ik heb ook wat maten gewaarschuwd.
Denk wel dat het hem wordt.

Met die namen en voor dat geld mag ik het ook bijna niet missen. ;p

Gepost op: 13/03/2010 0:44

Is getting used to this
Van voor naar achter van links naar rechts...
Groep:
Gebruikers
Hurricane het is. De 3e keer nu. De line-up ziet er gewoon lekker uit, de sfeer is er altijd goed. :)

Even inhaken op de posts hierboven,
Drugs zou ik niet doen. Ik ben afgelopen jaar gecontroleerd door de Polizei, en die gaan behoorlijk ver. Incluis in een bekertje zeiken voor een drugstest.

Nederlanders kom je sporadisch tegen op het festival. Vorig jaar stonden een paar in de buurt, en we zijn er stuk of 3 tegen gekomen op het festivalterrein zelf. Maar dat maakt niet uit, de duitsers zijn ook errug gezellig. :)

Gepost op: 15/03/2010 16:26

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
drugs niet doen!
ben 2 keer geweest en 2 keer van de weggehaald.

Gepost op: 15/03/2010 21:36

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
Jups. Ze zijn fanatiek qua controles.

Desalniettemin, ik vind het wel geniaal dat je gewoon onbeperkte hoeveelheid bier mee mag nemen. Diepgevroren in een koelbox houdt het het hele weekend uit.

Wel hopen dat het dit jaar droger is als vorig jaar... Toen regende het zo nu en dan behoorlijk...

Gepost op: 16/03/2010 15:51

Frequents frequently
Groep:
Gebruikers
Hehe, ik ben er nu dus zeker bij.
Is het affiche inmiddels trouwens al af of komt er nog bij? :p

Gepost op: 16/03/2010 19:56

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
Meestal komt er nog wel het eea bij.

Gepost op: 16/03/2010 20:15

Frequents frequently
Van Groningen
Groep:
Gebruikers
In 2005 naar dit festival geweest. Was echt een super line-up. En enorm genoten. Duitsers zijn zeer gezellige mensen en waren toen niet of nauwelijks geen Nederlanders. Het is voor mij (Groningen) nog geen 2 uur rijden. Heerlijk dichtbij. Wat ik me herinnerde waren wel erg koude douches of het kwam ergens anders door. Auto erg dichtbij de tenten en het festival dat was ook zeker een pre.

Gepost op: 16/03/2010 20:53

Junior Member
Van Den Bosch
Groep:
Gebruikers
De line-up is echt gaaf, zou hier erg graag naartoe willen maar 5 uur in de trein in mijn eentje lijkt me niet echt gezellig....echt balen. Waarom hebben ze in NL geen leuke festivals

Gepost op: 21/03/2010 9:01

Regular
Van Hannover
Groep:
Gebruikers
Quote:

Joyce13 schreef:
De line-up is echt gaaf, zou hier erg graag naartoe willen maar 5 uur in de trein in mijn eentje lijkt me niet echt gezellig....echt balen. Waarom hebben ze in NL geen leuke festivals
Vrienden van mij (Amerikanen) gaan hier waarschijnlijk van Amsterdam naar toe, ik denk niet dat je als einige vanaf Holland hier naartoe moet rijden als je het een beetje plant.

Gepost op: 21/03/2010 12:46

Junior Member
Van Den Bosch
Groep:
Gebruikers
Quote:

Squig schreef:
Quote:

Joyce13 schreef:
Vrienden van mij (Amerikanen) gaan hier waarschijnlijk van Amsterdam naar toe, ik denk niet dat je als einige vanaf Holland hier naartoe moet rijden als je het een beetje plant.

Dat klopt ook wel, er zijn altijd wel mensen die ook die kant op gaan maar ik ga ook al alleen naar Groezrock, mijn vriendinnen willen geen van allen zo ver voor een festival dus krijg ik die niet mee. En alleen is ook maar alleen.

Gepost op: 21/03/2010 13:43

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
Quote:
Nun ist es offiziell: BIFFY CLYRO, FRANK TURNER, CYMBALS EAT GUITARS und COSMO JARVIS sind mit dabei. Außerdem gibts zum ersten Mal die WHITE STAGE mit Artistk und dem ELECTRIC CIRCUS für den uns MR. OIZO, THE BLOODY BEETROOTS DEATHCREW 77, EROL ALKAN, BRATZE und FM BELFAST frisch zugesagt haben!

Bron: Hurricane Facebook

Gepost op: 31/03/2010 12:34

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
Staat nu ook op de site. Blijkbaar is er naast de Green en Blue stage nu ook een White Stage, overdag gevuld met circusmeuk etc, en tegen het eind van de middag komen daar meer de techno-like acts

Gepost op: 31/03/2010 15:05

Regular
Van Hannover
Groep:
Gebruikers
Quote:

Reneger schreef:
Staat nu ook op de site. Blijkbaar is er naast de Green, de Blue en de red stage nu ook een White Stage, overdag gevuld met circusmeuk etc, en tegen het eind van de middag komen daar meer de techno-like acts

Fixed your post: 4 podia in totaal dus. Green en Blue zijn open air, red en white zijn tenten. White gaat tot negen uur 'circuspreogramma' hebben (variete, comedy, acrobatiek) en vanaf 9 tot 2 uur electronische muziek.

Van de al bekende bands spelen er nog Frittenbude en Boys Noize op de White stage.

Gepost op: 31/03/2010 19:48

(1) 2 »

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

Dit forum is onderdeel van Agendainfo, Festivalinfo, Podiuminfo en Cabaretinfo