Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 ... 132 133 134 (135) 136 137 138 ... 141 »

Re: Hoe was je laatste concert?
ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Twee dagen achter elkaar in The Underworld in Camden geweest. Eerst Vinnie Moore, gitarist van UFO. Lekker eindeloos gitaargejengel dat ondanks het instrumentale karakter niet snel gaat vervelen.
Daarna Die Aplokalyptischen Reiter. Van alle folk-georiënteerde metalbands blijven zij me toch het best bevallen. Goeie sfeer in zo'n klein zaaltje. Lekker meebrullen met de Duitse teksten die 95% van de bezoekers waarschijnlijk niet verstaat. Veel nieuw spul en redelijk wat heel oud werk, maar daartussenin miste nogal een stuk (niks van Samurai) terwijl dat voor mij juist de betere platen zijn. Voor de rest weinig op aan te merken.

Gepost op: 23/02/2010 12:39

Junior Member
Groep:
Gebruikers
Gisteren naar Fear Factory in de MW geweest. Super! Nog ff gebabbeld met Dino bij de merch-stand (en op de foto natuurlijk). FF was op dreef, met The Atomic Clock achter de kit, geweldig! Burton goed bij stem, Scapegoat gespeeld en als afsluiter vijf nummer achter elkaar van Demanufacture. Heerlijk! \m/

Gepost op: 23/02/2010 13:19

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Gisteren onbedoeld bij wat bandjes terecht gekomen: The Chapter en They Came from Japan. Geen idee of 't wat bekends was aangezien 't niet helemaal mijn stijl was, van die typische Engelse (indie?) rock. Wel best acceptabel overigens, kon me beide zo op een zonnige middag op Pinkpop voorstellen.

Gepost op: 24/02/2010 17:50

Is getting used to this
Groep:
Gebruikers
Mijn laatste concert was Cobra Starship in de Melkweg zondag. En ik moet je zeggen dat ik me toch echt prima heb kunnen vermaken daar. Een paar uur van te voren in Amsterdam, ach, altijd leuk! Een paar uur in de regen voor de melkweg.. zonder paraplu.. minder leuk. ):

Maar uiteindelijk zijn we toch nog redelijk relaxt de melkweg binnen kunnen komen. Het voorprogramma, Diesel Disko, vond ik persoonlijk niets. Er kunnen mensen zijn die hier anders over denken, maar ik vond het verschrikkelijk. Mijn muziek was het gewoon echt niet. Voordat Diesel Disko opkwam, draaide de DJ in de zaal echt leuke muziek (denk aan All Time Low en BoysLikeGirls). Na Diesel Disko veranderde dit is kutmuziek. De meest vage hiphop/top40-nummers kwamen langs. Dat is dus echt niet mijn muziek. 14-jarige meisjes begonnen te dansen alsof ze een lekkere jongen op een schoolfeest wilde versieren. Dat hoeft van mij niet! En tegen een vriendin van mij aan gaan schuren, hoeft van mij ook niet (;

Maar toen kwam Cobra Starship.. Ondanks dat Cabe ziek was, zoals hij zei, vond ik het van hem echt een geweldige show! De rest van de band leek minder enthousiast (vonden sommigen), maar dat bederft de pret voor mij nou ook weer niet. Het was één groot feest. De muziek klonk goed, lekker los kunnen gaan en niet te vergeten: Ik heb een plectrum gevangen. Nu lijk ik net een fangirl, maar dat ben ik niet. Ik heb nooit wat kunnen vangen bij concerten. En nu, zonder dat ik fan ben, gebeurd het me ineens wel.. Het is niet eerlijk. Niet dat concerten hier om draaien bij mij. Maar goed, bij Cobra Starship ging natuurlijk iedereen duwen, probeerde ze moshpits te maken (hallo, zo hard is de muziek ook weer niet XD) en nja, iedereen ging los. Leuke sfeer dus!! Voor de sfeer zou ik zeker nog een keer gaan. De nummers klonken live super goed, ik vond het leuk om ze live gezien te mogen hebben. Maar volgende keer sla ik over, alleen maar om het feit dat ik bands nooit 2x live wil zien. Voor de rest zou ik zo weer gaan. =D

Gepost op: 24/02/2010 18:23

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Vrijdag Jaded Heart in de Rock Temple. Fijne band die ergens tussen 80's hardrock en power metal in zweeft. De vorige keer in 't voorprogramma van Primal Fear moesten ze afzeggen, dus zijn ze nog maar teruggekomen voor een opwarmshow voor hun komende tour met Rage. Kwam goed over en gelukkig was de opkomst nog redelijk. Naderhand kwamen we de band nog tegen in Heerlen, dus daar nog even verder gefeest in de Ierse pub.

Gisteren Vader in The Underworld in Camden. Ze beukten weer enorm, heerlijk. Opwarmers As You Drown, Divine Chaos en Ingested waren over ‘t algemeen iets bruter dan wat ik op CD zou aanschaffen, maar op ’t podium kwamen ze alle drie goed over.

Gepost op: 2/03/2010 10:49

Junior Member
Van Utrecht
Groep:
Gebruikers
Gister 30 Seconds To Mars live gezien
Was opzich wel een goed concert
Al was het voorprogramma (Street Drum Corps) beter

Gepost op: 3/03/2010 16:35

UberForumFreak
Van Amersfoort
Groep:
Gebruikers
Afgelopen maandag Emilie Autumn in de Effenaar.
Eigenlijk viel het nogal tegen. Ik weet dat haar optredens voor een deel uit "show" bestaat, maar dit was wel erg overdreven. De vorige keren dat ik der zag was het in ieder geval niet zo erg. Alleen aan het begin werden er 2 liedjes achter elkaar gespeeld. Daarna kwam er telkens een toneelstukje tussen met aan het einde steeds een afschuwelijk bruggetje naar de titel van het nummer. Daarnaast had ik het gevoel dat de andere keren de interactie met het publiek een stuk spontaner was en niet zo ingestudeerd.
De nummers die ze zong waren overigens wel gewoon goed, maar er bleef erg weinig tijd voor over om genoeg te zingen.

Gepost op: 4/03/2010 15:55

WACKO!

UberForumFreak
Van Pijnacker-Zuid Holland
Groep:
Gebruikers
Gister de Driftkickers, leuk coverbandje in de Guyterr

Gepost op: 7/03/2010 11:15

UberForumFreak
Van Tilburg/ Thorn
Groep:
Gebruikers
Zaterdag jubileumeditie van Maasgouwmania. Prijzen/ organisatie waren slecht maar de optredens super. Stormrider met Marcel Coenen erg goed zoals we gewend zijn, Sanitarium ook best strak, en Powerslave heeft me helemaal weggeblazen. En het bier smaakte erg goed.

Zondag Paganfest. Daar 3 bands gezien. Alestorm, Eluveitie, Finntroll. En van alledrie genoten! Bier smaakte wederom goed.

Gepost op: 8/03/2010 12:28

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Vrijdag en gisteren naar Katatonia en consorten geweest, in Nijmegen en Vosselaar.

Long Distance Calling klinkt voor een instrumentale band gewoon goed. Een mannetje dat achter een laptop staat te headbangen ziet er alleen wat lullig uit, dan heb ik persoonlijk toch liever gewoon een ouderwetse toetsenist. Swallow the Sun was weer gewoonweg goed, maar wat mij betreft te veel nadruk op nieuw spul. Ik had graag bv. Through Her Silverly Body of The Giant gehoord. En Katatonia was beide keren gewoon genieten, geweldig.

Gepost op: 8/03/2010 12:49

UberForumFreak
Van Tilburg/ Thorn
Groep:
Gebruikers
damn, daar was ik ook graag bij geweest!

Gepost op: 8/03/2010 13:06

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Gisteren Paganfest in Londen. Arkona gemist omdat de volgorde niet klopte. Toen we dat eenmaal ontdekt hadden kreeg de Wagamama de voorkeur over Varg. Van Dornenreich had ik niet veel verwacht, maar dat bleek aardig mee te vallen. Eluveitie is nooit zo m'n favoriete band geweest, maar altijd wel leuk om te zien. Finntroll was weer gaaf als vanouds. Ik hoop alleen niet dat Solsagan nu de nieuwe vaste afsluiter wordt. Het galmt nu nog steeds door m'n kop, maar om nou te zeggen dat dat 't een goed nummer maakt...

Gepost op: 9/03/2010 12:17

Regular
Groep:
Gebruikers
Afgelopen vrijdag Eek-A-Mouse in Tivoli Oudegracht en afgelopen zondag Roosbeef in theather Aan De Slinger in Houten, beiden erg toffe optredens.

Gepost op: 10/03/2010 20:16

Junior Member
Van beverwijk
Groep:
Gebruikers
Quote:

Incom schreef:
Gisteren naar Fear Factory in de MW geweest. Super! Nog ff gebabbeld met Dino bij de merch-stand (en op de foto natuurlijk). FF was op dreef, met The Atomic Clock achter de kit, geweldig! Burton goed bij stem, Scapegoat gespeeld en als afsluiter vijf nummer achter elkaar van Demanufacture. Heerlijk! \m/

was echt een goed optrede al was dit de eerste keer dat ik ze live heb gezien

Gepost op: 11/03/2010 21:30

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Zaterdag Theatre of Tragedy in de Fenix in Sittard. Een van de eerste gothic metalbands, en ook een van de enige in dat genre die me nog kunnen boeien. Ondanks het vrij rustige (maar wel mooie) nieuwere werk lag de nadruk op zwaardere oude nummers, waarbij de meer electronische periode volledig werd overgeslagen.
Wel jammer dat er zo weinig promotie voor dit optreden gedaan was (ook op de agenda van deze site is het niet terug te vinden), dat was ook wel duidelijk aan de opkomst te merken.

Gepost op: 15/03/2010 14:22

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Gisteren naar The Underworld in Camden geweest, zo'n beetje m'n stamkroeg ondertussen.
Ik ging eigenlijk vooral om onze lokale helden Carach Angren te supporten, maar het programma was op 't laatste moment omgegooid en toen ik om 18.40 binnen kwam hadden ze al gespeeld, balen.
Nefarium kende ik niet, een stelletje Italianen dat ondanks nogal onbeholpen Engels best overtuigend overkwam.
Vervolgens Zonaria, wat mij betreft de beste band van de avond. Strak gespeeld.
Van Akercocke weet ik nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Het zweeft ergens tussen belachelijk en geniaal, maar ik neig toch nog vooral naar het eerste. De geïmproviseerde 'corpsepaint' droeg hier wel voor een deel aan bij.
Headliner was Dark Funeral. Niet helemaal mijn ding eigenlijk, maar wel OK.

Gepost op: 16/03/2010 11:38

ForumFreak
Van Dalfsen
Groep:
Gebruikers
Gister naar Method Man in Hedon Zwolle geweest.. WAT VET!
Moest de man altijd nog eens zien.. en nu kwam die nog op fiets afstand ook..
Voorprogramma vond ik niet echt wat aan.. Cilvarings..
Totdat die Rico en Sticks op het podium riep natuurlijk.. die deden nog 2 Opgezwolle nummers..
En daarna uiteraard Meth zelf.. Geweldig Uiteraard riep het publiek ook weer ZWOLLE... net als bij Xzibit waarna Sticks een Fc Zwolle shirt aan Meth gaf en die em aan deed.. haha

Gepost op: 20/03/2010 18:12

UberForumFreak
Van Pijnacker-Zuid Holland
Groep:
Gebruikers
Gister The Peptones en The Must Haves. Was wel leuk.

Gepost op: 21/03/2010 17:14

ForumFreak
Groep:
Gebruikers
Gisteravond onverwacht naar the Cranberries geweest in de HMH. (gistermiddag via marktplaats voor de helft van de prijs 2 tickets weten te regelen)
Ondanks ik maar 1cd van ze heb en niet zoveel nummers van ze ken, heb ik het erg naar me zin gehad gister. En wat een stem heeft die Dolores O'Riordan een kicke stem zeg!!

Gepost op: 24/03/2010 7:17

Frequents frequently
Groep:
Gebruikers
Gister naar Kamelot geweest in Paradiso.
Adagio vond ik niet echt interessant.
Leaves Eyes was bestwel vet(vooral als die zanger ging zingen of headbangen).
Kamelot was....
AMAZING!
Ik heb een plectrum en een setlist met handtekeningen!

Gepost op: 28/03/2010 13:23

Is getting used to this
Van Amsterdam
Groep:
Gebruikers
Mijn laatste concert was (HED) p.e in de patronaat in Haarlem. Op zich was het concert wel goed, alleen het was heel rustig waardoor het er dus een beetje suf uitzag.

Ik snap niet wat je als tourmanager denkt van een band als deze (die jaren geleden ongekend populair was maar nu niet meer) dat je ze op 3 verschillende podia zet in NL. Die krijg je nooit allemaal vol.
Hadden ze veel beter 1 avond in de Melkweg kunnen staan en dan zouden er sowieso meer mensen op af komen. Aangezien er in Amsterdam ook meer mensen zitten wiens interesse uitgaan naar deze muziek.

Goede show, jammer van de locatie

Gepost op: 30/03/2010 15:28

Forummer van het jaar 2007
Groep:
Gebruikers
Waren zelfs 4 shows in Nederland, Tivoli was overigens verrassend druk, De Helling zeker voor 2/3 gevuld, had ik echt never verwacht.

Gepost op: 30/03/2010 15:39

ForumFreak
Van Wijlre
Groep:
Gebruikers
Gisteren death metal avondje in the Underworld. De eerste twee bands helaas gemist. Nervecell was zeer OK. Annotations of an Autopsy is eigenlijk niet helemaal mijn stijl, maar wel lachen. Vooral de manier waarop de zanger stagedivers het publiek in torpedeerde was hilarisch (en levensgevaarlijk). Suffocation beukte er lekker op los en was uiteraard het hoogtepunt van de avond.

Gepost op: 31/03/2010 18:47

Frequents frequently
Van Heerlen
Groep:
Gebruikers
Live Review team
Sfeerverslagen team
Quote:

NFD schreef:
Waren zelfs 4 shows in Nederland, Tivoli was overigens verrassend druk, De Helling zeker voor 2/3 gevuld, had ik echt never verwacht.

als die gasten nu echt in het zuiden hadden gespeeld had ik ze wel gechecked!!

Gepost op: 31/03/2010 19:23

ForumFreak
Groep:
Gebruikers
Gisteravond naar Hepcat geweest in de Melkweg, die gasten staan nog aardig te skanken op het podium. Alleen jammer dat het in de kleine zaal was.

Gepost op: 2/04/2010 11:22

« 1 ... 132 133 134 (135) 136 137 138 ... 141 »

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

Dit forum is onderdeel van Agendainfo, Festivalinfo, Podiuminfo en Cabaretinfo